Moeilijke gesprekken voor HR managers 2018-09-17T19:29:48+00:00

Moeilijke gesprekken voor HR managers

GROW-HOWSE Lint

Sta sterk in je schoenen op moeilijke momenten!

Moeilijke en confronterende gesprekken zijn gesprekken waarbij er meestal veel op het spel staat en gaan we liever uit de weg.  Emoties kunnen hoog oplopen en hebben een sterke invloed hebben op het verloop van het gesprek.  Belangrijk is dat we op een correcte manier duidelijkheid kunnen overbrengen in motivatiegesprekken, gesprekken na ziekte of burn-out, correctiegesprekken, slecht-nieuws gesprekken, beoordelingsgesprekken, onderhandelingsgesprekken en gesprekken over moeilijke onderwerpen.

NU INSCHRIJVEN
workshop opleiding infotopics

PRAKTISCHE INFO

Inschrijvingsbedrag pp

590,00€ (excl 21% BTW)
30 of 40% subsidie via kmo-portefeuille (Registratienr DV.O105311)

Datum

12 oktober 2018

Locatie

GROW HOWSE
Nieuwstraat 24
2547 Lint

route

Docenten

Wim Peeters

Extra info

  • Met aanwezigheidsattest in het kader van de permanente vorming (6u)
  • Aanvang 8u30, einde 16u30
  • Lunch: 12u30-13u30

Wie kan deelnemen ?

HR-managers en HR-verantwoordelijken

Waarop krijg je een antwoord?

  • Wat zijn moeilijke gesprekken en vooral wat maakt het moeilijk?
  • Hoe als leidinggevende de confrontatie aangaan met een medewerker?
  • Voorbereiden op lastige gesprekken? Bepaal wat je wil bereiken!
  • Hoe een gesprek opbouwen, er structuur inbrengen en het doel correct formuleren?
  • Welke vragen kan je stellen en welke niet?
  • Hoe kom je tot de essentie van een gesprek?
  • Hoe overtuigend en zelfverzekerd communiceren?
  • Hoe moeilijke onderwerpen zoals ziekte, motivatie, burn-out en werkdruk ter sprake brengen zonder bedreigend over te komen?
  • Hoe voorkomen dat de relatie met je medewerker niet slechter wordt?
  • Aandacht geven en afstemmen op uw gesprekspartner
  • Belang van lichaamstaal en omgaan met emoties
  • Hoe een gesprek sturen en welk taalgebruik hanteren?
  • Hoe gefocust én flexibel blijven?
  • Constructief neen zeggen
  • Slecht nieuws overbrengen
  • Tariefverhogingen melden
  • Ongewenst gedrag en slechte resultaten bespreken
  • Klachten opvangen
  • Een gesprek positief afronden met duidelijke afspraken.   Zorg voor en plan en follow-up!

U oefent de belangrijkste gespreksvaardigheden aan de hand van oefeningen , cases en  concrete tips.

Docenten

Wim Peeters is al 8 jaar leercoach voor Atlas. Atlas is al 30 jaar dé referentie in Vlaanderen in de wereld van opleidingen en coaching.

Wim’s passie, expertise en vooral dwarsdenken hebben ondertussen geleid tot een indrukwekkende referentielijst en maken dat hij niet alleen een veelgevraagd, maar ook een vaak teruggevraagd leercoach is.

 

NU INSCHRIJVEN